torsdag den 15. december 2011

Fra Diddl, til Johnny og nu til små unger

Da mine unger var ca.10 år gamle, var Diddl det, der stod allerøverst på ønskesedlen.. Hundedyrt og hvad har vi, men ungerne ÆÆÆÆÆLSKEDE dem!!
Og moren købte selvfølgelig ind, efter bedste evne... Og resten af familien...
Deriblandt et Diddl-væg-ur.
Kan ikke huske hvor mange formuer jeg gav for det, men det var sikkert mange..

Der gik et par år... Eller 4... og pludselig var Diddl, "bare SÅ YT" så man kunne jo ikke, som teenager med respekt for sig selv, have et Diddl-ur hængende på væggen.. Vel??

Næh... Nu var det så drenge/mænd der skulle op at hænge på væggene i stedet og det der ur? Det skulle bare kasseres i først kommende skraldespand..

Men jeg var jo nærig (læs: fattig, enlig mor - nu er jeg bare enlig :O) ) og med alle de formuer jeg havde givet for det sk.. ur, så skulle det ikke bare kyles ud efter ungernes forgodtbefindende..

Johnny Depp var det helt store idol (også selvom han er lige så gammel som deres far) Begge unger faldt nærmest i svime, når han tonede frem på tv-skærmen.. "Han er bare SÅ lækker!" kvækkede de begge, med himmelvendte øjne..
Så jeg fandt en plakat med den Åh-Så-lækre Johnny Depp, skilte deres Diddl-ur ad og klistrede hans kontrafej på urskiven.

Det var nok det bedste jeg "NOGENSINDE" har gjort for dem!! Jammen altså!!! :O)
Ham den lækre, blev hængt op på det tomme søm og da de flyttede hjemmefra for tre år siden, flyttede Johnny med..
Han har nu hængt i deres køkken og holdt øje med dem hver eneste dag..

I sidste uge faldt den ene af ungerne så over "URET" som altså skal hænge i køkkenet fremover.. Så måtte Johnny lade livet..

Jeg fik uret hjem og det skal jo ikke gå til spilde, vel?
For mange år siden havde jeg et køkkenur med billeder fra dengang børnene var små, men kattene kunne simpelthen ikke lade det være.. sekundviseren må jo ganske givet, sidde der og dreje rundt, blot for deres fornøjelses skyld?? Resultat: Uret faldt ned bag vaskemaskinen og tabte alle visere og urværket er totalt til rotterne..
Men billederne er der jo stadig og efter afmontering fra den gamle urskive, blev de klippet til og limet i det "nye" ur.
Jeg har fjernet det meste af sekund-viseren, efter jeg fandt en kat siddende lige foran uret og stirrende ind på den lille vimse viser..
Billederne er kommet til deres ret igen, jeg har fået et køkkenur og jeg har ikke brugt en krone..
Me like!!


Viserne fik lige en gang hvid maling, for ellers var det sådan set umuligt at se hvad klokken er..

1 kommentar: