søndag den 25. december 2011

Så kan hemmeligheden lukkes ud af sækken

Ja altså gave-sækken!!
Okay, okay, man kan også sige: Sækken kan lukke hemmeligheden ud nu, for juleaften er ovre og gaverne er pakket ud. :O)
Jeg har strikket en taske til hver af mine søstre og det virker som om de er glade for dem.


To tasker før og efter vask...
Uanset om de bliver glade for dem, så har jeg hygget mig helt vildt med at strikke dem!!

Opskriften finder du HER men min øverste kant er, som du kan se på mit billede, ikke lige.. Som billedet på opskriften...
Jeg strikkede ellers den første trekant om, 4 gange, men opgav, da jeg ikke kunne få den til at blive plan.
Hmm... Det må være mit kunstneriske fingeraftryk... Eller noget... Så jeg besluttede mig for, at mit eksemplar SKAL se sådan ud!!

Juleaften blev tilbragt med mine to skønne tøser. De ankom lige over middag og da vi havde siddet en times tid og hygget, kunne de altså ikke vente længere!! Jeg skulle have en gave nu!!
Men jeg er jo den voksne.. (HOST!!!) og sagde nej, men jeg havde da lige en "lille" ekstra gave til dem. Og jeg kender dem så godt, at jeg vidste det ville bringe en masse grin og sjov og når først and osv. var spist, så ville de ikke få helt så meget sjov ud af den..

Mine gamle naboer havde et bordforboldspil til salg til en meget billig pris, så jeg afhentede det lillejuleaften. Det har været en ting, der har været nævnt mange gang i de forløbne år og pigerne har hele tiden sagt, at sådan et, ville de bare SÅ gerne have. Jeg har flere gange deltaget i diverse konkurrencer hvor man kunne vinde sådan et, men uden held.

Nu havde jeg muligheden, for at få mine fedtede fingre i et og så til en god pris!! Jammen hvor fedt er det lige?? :O)

Ergo så fandt jeg det frem, sagde værsgo og lagde et tæppe på spisebordet.. Da de største kram havde lagt sig, så kom det, der er det ALLERBEDSTE i HELE VERDEN!!
Lyden af mine unger der griner!!!
Pyt med alverdens gaver (selvom jeg har fået nogle fantastiske gaver!!), pyt med den gode mad og alt det andet man ellers ser frem til i julen.. Nej, giv mig mine unger der griner og pjatter!! Så kan jeg ikke ønske mig mere
De var så i gang resten af dagen.. Mettes ene hånd hævede helt op, af, at køre rundt med de der pinde..

Men de havde en helt vild fed dag, som de selv udtrykte det. Jeg havde slået mig sammen med min mor og købt et spejl til dem, et, de ellers havde opgivet at få sparet sammen til, så med de andre gaver der også kom deres vej, så var det to glade unger jeg sendte hjem

Hvorefter jeg landede i sofaen med en overfyldt, men glad fornemmelse i maven..

Nu står den på julefrokost hos min mor, men hele den pukkelryggede. Og heldigvis fik jeg to nye brødforme i julegave, for mit bidrag til frokosten er, to hjemmebagte "Lotte-brød".

Nu vil jeg nulre ud under bruseren, så jeg kan nå at blive færdig inden vi skal afsted.

Håber din juleaften var lige så fyldt med varme og hygge

Lotte :O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar