lørdag den 11. februar 2012

Gamle biler og min bare...

Jeg kører i en gammel Toyota Corolla.. Den er 2 år ældre end mine børn... Og den kører!! Hver gang !! (7-9-13) Den skal skiftes ud til foråret, men det er en helt anden historie..

Mine døtre kører i en Mitsubishi Colt fra 1996!! Jammmen den er jo ny i forhold til min gamle smadderkasse. :O)
Den fik et nyt (brugt) batteri i, her i efteråret, da det andet gik helt død. Fint nok, det har kørt upåklageligt siden. Men som så mange andre batterier (og her taler jeg ikke om mine... ) har kulden taget livet af det..( Mine batterier er flade, selvom temperaturen udenfor siger +30 grader) :O)

Så det stakkels barn ringede til sin mor i aftes kl. 23.10 for at høre om jeg vil køre hende på arbejde i dag. Hun kunne få et lift hjem i går.
Og så måske lige tage med ned og købe et nyt batteri i dag?? Jamen lille skat altså, jeg er kontorassistent, jeg er ikke mekaniker!!
Handymum måtte findes frem fra gemmerne og søgning på nettet og en snak med en god ven, der har forstand på disse ting, har gjort at vi nu (næsten) har styr på det igen..
Ungen skal hentes, så hun kan komme på arbejde, jeg skal finde ud af hvordan batteriet vender i bilen, tilbage over broen, ind til Harald Nyborg, købe et nyt batteri, retur over broen, skifte det gamle ud, køre noget mere strøm på det nye, aflevere nøglen til det arbejdsramte barn og SÅ er der dømt lørdag!!

Må din lørdag blive mild ved dig, når nu vejret ikke vil være det.. :O)

3 kommentarer:

  1. Kan lige tilføje, at tøsen er kørende igen!! Men hold da maule, jeg er kold helt ind i midten!! Gad vide om jeg nogensinde bliver varm igen??

    SvarSlet
  2. Åhhh - jeg HADER bare når sådan noget sker. Jeg kører også gammel bil fra ´94... Den har været 100% trofast mht. at starte i kulden. Men varmeblæseren er lige gået i stykker og jeg kører rundt med tæppe over knæene. Nogle gange overvejer jeg et skift... men... er også lidt glad for min røde pizzabil :-)

    SvarSlet
  3. Din stakkel!! Det er ikke det sjoveste at mangle på den her årstid!!!
    Næsten alt muligt andet kan man undvære, men ikke varmen!! Hvordan holder du ruderne fri for dug?

    SvarSlet