tirsdag den 7. februar 2012

Kender du det??

Har du nogensinde lagt mærke til forældre, der er ved at give deres barn ske-mad, de sidder selv og lukker munden op og i sammen med ungen?? Det ser herre-sjovt ud!!! Jeg gjorde det sikkert også selv, da mine børn var små, men jeg bilder mig ind, at jeg ikke gjorde. :O)

I morgen kommer min mor, min søster (måske dem begge) og mine unger til en hygge-spise-aftensmad-strikke/sy/male aften. I den forbindelse ville jeg lige bage en fastelavnsbolle til kaffen og fandt en opskrift på nettet.
Lavede kagecreme til den en halvdel og fandt en opskrift på marcipan-creme til den anden..
Det var en lækker dej og nem at have med at gøre.
Creme-bollerne kom på pladen og marcipan'erne fulgte efter.

De så godt ud, derinde i varmen.. De første 5 minutter........ Men så kom varmen helt ind i dejen og det smør, der er i marcipan-cremen, smelter selvfølgelig.... ud over det halve af pladen....
Hmm....
Pyt, de køler bare af på hovedet.. Og bare ærgerligt Sonny-boy, med det creme der er smeltet ud..

Der var tre fastelavnsboller der ikke kunne være på den første plade, så de måtte komme ind bagefter. Sådan er det jo, når man ikke har varmluft. :-)

Der var creme til to boller og marcipancreme til den sidste..
De kommer ud efter 15 minutter og den med marcipancremen er selvfølgelig flækket og alt det lækre er løbet ud. (Den ligger cirka midt på risten og der er en meget utydelig pil der peger på den)

Jeg stod og kiggede lidt på den og kastede så et blik på pladen som stadig var smurt ind i det smeltede fyld. Hokus-pokus-filihankat, jeg snupper da lige en theske og fylder fyldet tilbage i bollen!! Jamen hvor svært kan det være??
Som tænkt, så gjort.. Fyldet smutter lige op i bollen, hvor det skal smage himmelsk i morgen, når familien kommer.
Står der og er svært tilfreds med mig selv, lige indtil det går op for mig at jeg står der og åbner og lukker munden, i takt med, at fyldet finder vej ned i bollen...

2 kommentarer:

  1. Hvis nogle nysgerrige naboer kigger ind til mig nu - så sidder jeg og storgriner ind i en computerskærm :-D

    SvarSlet
  2. Hahahah :-)
    Kender det alt for godt!

    SvarSlet