lørdag den 16. juni 2012

Bounty

Jeg sidder her og kigger ud på solen.. Lige om lidt, så VÆLTER regnen ned igen og jeg kan da ikke sige mig fri, for at drømme mig hen til en Bounty-strand et eller andet varmt sted på kloden.
Jeg savner altså sommeren..
Men når nu vejrguderne ikke er med mig / os, så må man jo selv..

Faldt over en opskrift i Rema 1000's reklame for et par uger siden. På hjemmelavede Bountyer.. Og som jeg  tldigere har nævnt, så har jeg ikke kun een sød tand, jeg har en hel mund fuld! :O)

½ dåse kondenseret mælk og 150 gr kokosmel røres sammen, formes til små brød og sættes på køl et par timer. Når de er gennemkolde, så overtrækkes de med lys (blå Bounty) eller mørk ( rød Bounty) chokolade..


Lad være med at dyppe dem ned i den varme chokolade, men hæld det over dem med en ske. Jeg har oplevet at den varme chokolade opløser dem til ukendelighed. De smager lige så godt, men ligner ikke ikke Bounty. Husk at overtrække bunden også, ellers bliver de lidt tørre.
De smager næsten lige så godt som dem man køber. Næste gang laver jeg dem til små kugler, så kan der være mere chokolade på.. Mums..

2 kommentarer:

  1. eeeeiiiiii....mums de ser lækre ud!!!!
    DEM må jeg prøve at lave snart - elsker Bounty!!

    KH Nina

    SvarSlet
  2. osse mig.. det stod i opskriften at man skal bruge 100 gr chokolade, men kb endelig rigeligt! Især hvis du er lige så vild med chokolade, som jeg er!! :O)

    SvarSlet