tirsdag den 21. juni 2011

Tirsdag

I dag er der planlagt en make-up aften hos en af mine kolleger. Jeg har meldt mig til, selvom jeg egentlig ikke er meget til det der "tupperwarekoncept." Men vi bliver 7 eller 8 tøser fra arbejde og jeg har valgt at tage med, sådan for hyggens skyld. Jeg bruger jo makeup, så måske man kan lære noget?
Jeg tror egentlig at den mest tungtvejende årsag til, at jeg ikke er så interesseret i disse private aften-arrangementer er, at jeg har 30 km til Horsens og det er her de fleste af mine kolleger bor.
Måske er det fordi jeg er ved at være gammel...
Men pyt, i aften tager jeg med og jeg glæder mig!


Weekenden blev jo brugt ¨på at "passe" niecerne og nevøerne- den yngste er 9, så der er jo ikke så meget pasning i det, men jeg skal bare være der.
Kanon hyggelig weekend der føles lidt ligesom ferie, man er ikke hjemme og man sover i sin sovepose. :O)

Jeg fik ude i søsterens køkken lige øje på dette
Historien bag denne opsatsplade er, at hun i 2003 boede på en gård, hvor musene var flyttet helt ind i køkkenet. Og hun havde fælder stående alle vegne som næsten klappede i takt.

En aften efter at aftensmaden var stillet væk og opvasken var klaret, sætter hun en musefælde lige midt på køkkengulvet, for "lige at fange dem, der render rundt herude".
Som sagt så gjort.
Hun er så forudseende at en musefælde midt på gulvet, ligesom indbyder til,. at en eller anden går i den, ligesom Emil fra Lønnebergs far, Anton.
Ergo, hun sætter en køkkenstol over fælden, så man i det mindste går udenom den..

Sofaen kalder, hun smider sig ind på den og en rum tid senere skal hun hente et eller andet i køkkenet. Og har glemt ALT om fælder og mus.

Hun går ud i det mørke køkken, ser stolen stå midt på gulvet og tænker: "Hvem fa... har sat den der??" Flytter stolen og undervejs over til bordet, jokker hun sin store platfod lige ned midt i musefælden...
:O)

Hendes mand og jeg har haft meget sjov ud af at lave dette tå-fæ, pladen er en gammel steak-tallerken, som er smurt i olie, derfor ser den lille seddel, sådan lidt "rusten" ud.
Tåen er lavet af fimo-ler, neglen er malet med almindelig neglelak, og det kan fjernes igen, nøjagtig som fra en rigtig negl. Jeg malede nemlig forkert første gang..

:O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar