fredag den 28. oktober 2011

Stilhed i Lotteriets verden

Jeg har været stille. Ikke at jeg har mistet stemmen (heller ikke selvom nogen måske ville ønske det), men jeg er i en periode hvor det, at stå op om morgenen og tage på arbejde, tager alt (Læs: den smule) energi jeg har i mig.

For første gang siden ungerne gik ud af skolen, har jeg været møg-misundelig på mine kolleger, der har taget fri i uge 42, for at være sammen med deres børn.
Jeg ved godt, at jeg nu har muligheden for at holde ferie lige når det passer mig, fordi jeg ikke er afhængig af at ungerne skal have fri fra skole..
Men det er mærkellig nok ikke det samme.. Når man selv kan bestemme.. Jeg må da være underlig i min lille knold! Hmm....
Det er sort nat, når jeg kører på arbejde og det er så trist, synes jeg..
Nå, det hjælper en anelse, i en kort periode, efter weekenden. :O)

Jeg har leget lidt med form-gummi. Og læste på flasken at man kan lave støbeforme til bl.a. stearin. Jeg har en lysekrone hængende over mit spisebord med 10 stearinlys i og når de er næsten brændt ned, bliver de skiftet ud. Det må man jo kunne bruge til nye lys. Jeg har gemt stumperne og prøvede så at lave en støbeform.
En glasvase blev vendt på hovedet og jeg gik i gang med penslen. Tror den har fået 15 lag, selvom det burde være nok med 5-10.
Freud vender sig i graven, det er jeg sikker på!! :O)
Da gummiet er størknet, skulle det jo fjernes fra vasen.. Ahrmen altså! Jeg grinede så meget at jeg var lige ved at tisse i bukserne!! Formen skulle rulles af, det lignede et kæmpe kondom...
Men det var forbløffende let at få formen af, selvom jeg fnisede højt.. (fnise i datid... Fnes?? Fnas??.. Fnisede - du ved hvad jeg mener)
Har noget knytte-snor som blev flettet og dyppet i smeltet stearin og brugt som væge og stearinen hældt i. Det
tog tid, for vægen blev selvfølgelig blød af den varme stearin..
Men det lykkedes og jeg var spændt på resultatet..
Formen var så absolut lettere at få af vasen end af stearinen! Men jeg tror den kan bruges igen. Lyset var så flækket på langs da det kom ud af formen, hvordan det så kan lade sig gøre.. :O) Men det kan brænde og sende hyggelige stråler ud i stuen!

Min yngste nevø, fandt et par plasticøjne, du ved, dem der bevæger sig, når man ryster på den figur de er klistret på.. Han tog dem på øjnene...

    Det ser FULDSTÆNDIG vanvittigt ud, når han ryster på hovedet!!

Jeg håber at jeg får samlet bare lidt mere energi sammen i løbet af weekenden..
Hav en dejlig en af slagsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar