lørdag den 26. marts 2011

Weekend

Nu er det lørdag og jeg har været på håndarbejdsmesse sammen med min mor. Hun inviterede, for hun ville så gerne over og kigge og gider ikke tage afsted selv.

Vi har brugt en tre timers tid i hallerne i Middelfart og det var rigtig fint. Men jeg må indrømme, jeg blev en anelse skuffet over udbuddet af  hobbies/håndarbejdstyper, der var udstillet.
Hvis man ikke lige strikker eller syr patchwork/quilter, så synes jeg ikke der var meget at se på. Jeg er mest til symaskinen og jeg bruger den ikke til at quilte på.
Nu skal det ikke forstås sådan, at jeg ikke kan savle en smule over noget lækkert garn, for det kan jeg da sagtens. Jeg strikker jo lidt, men alligevel..
Der var kun to eller tre stande der havde stof med, altså stof i større stykker end 45X45 cm.

En anden ting der slog mig, var at kvinder faktisk ikke er særlig venlige!! Det er skræmmende at skulle indrømme og det er jo heldigvis langt fra alle der er sådan, men jeg blev igen og igen ramt af følelsen:
"Ja ja, rolig nu, jeg skal nok lade være med at købe hele standen, før du når derhen!"

Flere gange var jeg nødt til at blive stående midt på gangen, fordi jeg ikke har rundsave på albuerne og ikke villle mase mig hen til standen, mens kvinder skubbede og gik ind foran hinanden.

Min mor sagde at jeg jo bare kunne gøre det samme, men mit svar var: "Sådan er jeg jo ikke opdraget, vel?" hæhæ det grinede vi så lidt af og vi har haft en rigtig dejlig dag.

Det allersjoveste var faktisk at studere de få mænd der var med til messen! Det er næsten lige så sjovt som at studere dem der er i Bilka lørdag formiddag!! :O)
De er der fysisk, men psykisk er de LANGT væk!!! Deres øjne er indstillet på Uendeligt og de trasker sløvt og apatisk efter konen som fræser rundt mellem diverse stativer, mens de flår varer ned i vognen.. hihi

Jeg brugte 25 kr til 5 knapper og det var alt hvad vi brugte af penge, ja udover mad og sodavand.

Nu venter der pizza og en enkelt øl nede i byen med min søde overbo. Han er af den type der, når han henter rundstykker til ham selv og kæresten, så tager han lige et par rundstykker med til mig, som han sætter udenfor min hoveddør :O)
Sådanne naboer, de hænger ikke på træerne!!

Hav den dejligste lørdag aften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar