lørdag den 7. maj 2011

6 maj 2011

I går, den 6. maj 2011 var en tankefyldt dag.. Og på flere niveauer.. hmm

Den 6. maj 1986 havde jeg sidste skoledag inden læseferien i 3. G på gymnasiet.. En rigtig møgdag at skulle fejre at tre års skolegang var slut.. Ikke at der ikke var planlagt en masse sjov, spas og druk, for det var der så absolut! Men fordi lige nøjagtig på denne dag ville mine forældre fejre deres sølvbryllup!! Med stor fest og hele svineriet.
Jeg valgte at være sammen med mine skolekammerater om formiddagen, da jeg og mine søstre havde planlagt noget underholdning til festen, sammen med en af fars venner om aftenen..
Lang historie..

I går, den 6. maj 2011 ville der så have været guldbryllup.. Men min far, det skind, døde d. 7. november 2010, efter lang tid plaget med sygdom.
Jeg havde længe gået og spekuleret over, om vi skulle gøre noget, bare for at markere dagen, for jeg synes det ville være trist ikke at gøre noget i den forbindelse.
Måske var det, fordi jeg elsker at være sammen med familien, eller også var det for min mors skyld, så hun ikke skulle siddde alene.

Det er for så vidt underordnet; jeg aftalte med mine to dejlige søstre,. at vi ville køre ud og grille hos min mor, alle dem der kunne. Vi har alle børn, der har alle mulige arrangementer der skal passes.
Så, efter at have sikret mig, at mor var hjemme (en RET vigtig detalje) fik vi arrangeret at vi ville mødes hos hende.
Hun havde godt nok en aftale, omkring noget jagt, men ville kommer hjem senere, så jeg og mine unger kørte derud hen på eftermiddagen, så vi lige kunne udnytte solen lidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar