onsdag den 11. maj 2011

Have

Min have er ikke en have som sådan, der er ingen græs (så er der selvfølgelig heller ikke noget der skal slås)  men på den anden side, heller ikke noget græs at ligge og slange sig på, når vejret, som i dag, viser sig fra sin bedste side.. Hmm jeg synes de havde snakket om regn og torden, men vi er gået forbi denne gang.

Min baghave er en baggård, en lille og hyggelig en af slagsen, men dog en baggård. Med fliser og vinduer hele vejen rundt. Skulle man blive angrebet af en ubændig lyst til at smide klunset og kaste sit blegfede legeme ud under solens stråler, så skal man bare lige være klar over at der ligger et 9-etagers hus lige ved siden af. Så kan man ligge der, ligne en fed asparges og vinke til ALLE naboerne!! Øhh... not, jeg nøjes med den sol jeg kan snuppe, når jeg er på besøg i en rigtig have. :O)

Da jeg kom hjem fra arbejde, var jeg simpelthen nødt til gå ud i det lækre vejr. De fleste af mine krukker havde fået lov til at overleve viceværtens håde smid-andres-ting-ud-uden-at-spørge-først hånd. Så jeg ville have plantet lidt at det, jeg har købt, for lige at give det lidt sommerpræg.

Jeg havde lagt planer om at "haven" i år, skulle holdes i grønt og orange, men som altid, sniger der sig andre farver ind.. :O)

Disse indeholder røde, gule og orange blomster, ja altså når de engang bliver store nok (og jeg kan holde liv i dem..)


For første gang, siden jeg flyttede i lejlighed, har jeg købt en rose, en orange en, er meget spændt på, om den bliver til noget i en krukke.

Dejligt med lidt jord under neglene, det kan jeg godt savne ind i mellem.

Hav den dejligste onsdag derude i verdenen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar