lørdag den 20. januar 2018

Kære Bilka

Min søster skulle have en kuffert til sin fødselsdag, så jeg gik på jagt på nettet.
Fandt den kuffert det skulle være (71 cm høj) på jeres hjemmeside, da det var den eneste jeg kunne finde med en glat overflade. Der skulle monteres et billede af søsteren på den, så den er til at få øje på, på div. bagagebånd rundt om i verdens lufthavne.

Jeg får den bestilt og den skal ankomme til jeres butik i Vejle om et par dage.
Herefter følger der temmelig mange mails, hvor jeg får oplyst at nu er kufferten afsendt og hvor den ellers befinder sig på turen til Vejle.
I en af disse mails, fremgår det, at kufferten skal udleveres af personalet. Men jeg skal afvente at jeg modtager en mail med udleveringskoden.
Da den endelig ankommer, svinger jeg ind forbi jeres butik i Vejle og henvender mig i kundeservice, som jo også tager sig af pakker. Dvs. jeg trækker et nummer og stiller mig i kø. Da det endelig bliver min tur, får jeg den besked, med følelsen af, at den unge dame på den anden side af skranken, ruller med øjnene, at "den da så sandelig skal afhentes i Swipp boksen i den anden ende af butikken". Jeg har ikke, på  noget tidspunkt set noget om Swipp boksen, men hun ved vel hvad hun taler om.
Lidt undrende, når den jo skulle udleveres af personalet, går jeg hen i den anden ende af butikken for at taste den 8 cifrede kode ind, som jeg har fået tilsendt.
Koden virker ikke... Heller ikke 3. gange jeg prøver. Så jeg vender om, går tilbage til kundeservice, trækker endnu et nummer og stiller mig i kø..igen..

Denne gang er det en anden ekspedient, der trækker mit nummer og jeg får oplyst, at der nok ikke har været bokse nok og, at den "så skal afhentes i vareudleveringen!!"
Så jeg trasker nu ud til bilen, lettere irriteret. I vareudleveringen venter jeg på, at det bliver min tur, der er heldigvis kun en enkelt foran mig. Jubii der kommer min kuffert!!

Da jeg, et par dage senere, skal til at montere før omtalte billede, opdager jeg at det er et par buler i siderne på denne kuffert. Og med tanken om, hvordan en kuffert bliver behandlet i lufthavnene, så synes jeg ikke at jeg vil begynde at personalisere den. Så dagen efter, tager jeg kufferten med og smutter lige ind forbi jeres kundeservice. I min verden er det der, man henvender sig, hvis man har fået en defekt vare. Og jeg skal lige have handlet lidt, når jeg nu er der. Men den unge mand i kundeservice, henviser mig til jeres servicecenter ved vareudleveringen!! Jamen, jeg havde tænkt mig at handle i butikken inden jeg går herfra og det kan jeg jo ikke rigtig med en kuffert under armen!
Først, da jeg "truer" med, at være tvunget til at handle et andet sted, forbarmer han sig over mig og tager kufferten retur. Pengene bliver sat ind på mit kort og "så kan du jo bare bestille en ny, på nettet."
Dette bliver gjort i samme sekund jeg kommer hjem, for jeg skal jo bruge den til gave, selvom der heldigvis er længe til den store dag. Og hurra for det!!

En ny kuffert bliver bestilt og da den ankommer, dropper jeg alle planer om at handle i butikken, da jeg jo ved, at den skal udleveres i vareudleveringen!
Kører direkte derom og får den udleveret. Klog af skade, føler jeg den efter i hjørnerne, for blot at opdage, at også denne kuffert har buler på et par af siderne. Så jeg tager min nyerhvervede kuffert under armen og går ind ved siden af, i Servicecentret.
Den unge mand der står bag skranken, tager den retur og vil gerne sætte beløbet ind på mit kort, "så kan du jo bestille en ny på nettet". Nu er jeg efter hånden blevet en anelse træt af, at bestille den samme kuffert, så jeg spørger om, ikke han kan bestille en ny til mig? Han indvilger og går ind ved siden af. Kommer tilbage og oplyser at kufferten nu er faldet med kr 50,00. Det er jo altid dejligt at spare penge, så jeg tager imod en 50'er og tager hjem, for at afvente ankomsten af den 3. kuffert.

Dagen efter, dukker der en sms op på min mobil og teksten lyder: "Vil du ringe til os, da vi har fået bestilt den forkerte størrelse kuffert til dig". Jeg ringer til det oplyste nummer og får fat i en meget sød og undskyldende medarbejder, der indrømmer at den bestilte kuffert er for lille, i forhold til den jeg selv har bestilt. Eneste mulighed for at modtage en kuffert i den rigtige størrelse er, at jeg bestiller og betaler for en ny kuffert. Butikken kan desværre ikke hjælpe mig, da den er bestilt på bilka.dk..

Hertil vil jeg lige tilføje at datoen for dette er den 22/12-17.. Min økonomi er sådan, at jeg da ikke lever på sultegrænsen, men at skulle betale for endnu en kuffert, to dage før jul? Jeg kunne godt have brugt pengene på noget andet, lige på det tidspunkt.
Jeg aftaler med hende, at kigger ind på vejen hjem fra arbejde.

Da vi så skal til at bestille endnu en kuffert (nr 4) sker der et eller andet med hendes computer, så hun er i tvivl om, bestillingen faktisk er gået igennem.
Ikke noget at gøre, vi er nødt til at prøve igen.. Blot for at konstatere, at kufferten, jeg nu har bestilt 3½ af, er UDSOLGT!!!!!!
Min mave sank helt ned i mine støvler, men kom dog op på plads, da der tikkede en ordrebekræftelse ind på min mail. Jeg havde fået den sidste der var på lageret...

"Når begge kufferter er ankommet, så kommer du bare herind og får pengene retur for den lille kuffert" Sådan lød aftalen.

Mellem jul og nytår modtager jeg et utal af mails om, hvor langt mine ordrer er kommet og endelig  kommer der to, med udleveringskoderne.

Nu har jeg en lille anelse.. Måske jeg skal afhente dem i den tidligere nævnte Swipp boks?? Altså, selvom der stod, at de skulle udleveres af personalet.
Jeg er alligevel inde og handle og tænker, at jeg lige vil se om I måske har fået flere kufferter hjem. Det har I ikke, men den kuffert, jeg returnerede før jul, står nu inde i butikken til dobbelt så meget, som jeg har givet for den på nettet... Med BULER!! Jeg håber ikke at nogen køber den, til fuld pris!

Får overstået mine indkøb og slår et smut forbi boksen. Den ene kode virkede!!! Den lille kuffert har åbenbart fået en plads i boksen.. den anden kode virkede ikke..
Så jeg måtte om i vareudleveringen og afhente den store kuffert, for så at bakse mig ind ved siden af, med to kufferter, som, i indpakket tilstand, er en anelse u-handy.
Til mit held, er den medarbejder, jeg talte med sidst, på arbejde og hun satte beløbet ind på min konto og gav mig en god pris for den sidste kuffert, som dog har et par buler. Men jeg orker ikke at skulle bestille en kuffert et andet sted, og bøvle med, at afhente den det ene eller andet sted.. Og hvad nu hvis der er buler i??

Der er ti års garanti på denne kuffert og hvis den liste der er buler i, knækker på en af hendes rejser, så kommer min søster skisme selv, til at bytte den!!

Da så selvsamme søster, proklamerer, at hun ikke gider holde fødselsdagsfest, fordi hun skal rejse et par dage efter, var mit blodtryk lige ved at kamme over.  :-) Hun SKAL fa... ga... mig have den ski... kuffert med !! Basta!!

Mit råd til jer, kære Bilka: Gør det nemt for jeres kunder at finde ud af, hvor pakken skal afhentes. Med tre forskellige udleverings-steder og personale, der ikke helt ved, hvor hvad skal afhentes. Hvis der sker en fejl (i dette tilfælde jeres fejl) så bestil en ny til kunden. Det er jo ikke os allesammen, der kan lægge ud for to kufferter og slet ikke lige op til jul!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar